O tom, že poÄet dopravnÃch nehod neustále roste, nenà nejmenÅ¡Ãch pochyb. Platà to nejen u tÄ›ch, kde se prakticky nikomu nic nestane, ale i u tÄ›ch se skuteÄnÄ› tragickými následky. Nenà tedy divu, že s tÃmto problémem chce mnoho lidà nÄ›co dÄ›lat. Problém je, že to nenà tak snadné, jak bychom si mohli myslet.
Â
V prvnà řadÄ› je potÅ™eba zamyslet se nad pÅ™ÃÄinami tohoto znepokojivého trendu. Tou hlavnà je zde samozÅ™ejmÄ› stále vyÅ¡Å¡Ã poÄet automobilů brázdÃcÃch naÅ¡e silnice. Je pak jen logické, že ÄÃm vÃce jich bude, tÃm vÄ›tÅ¡Ã je pravdÄ›podobnost, že se nÄ›jaká dopravnà nehoda stane. A to nenà ani zdaleka vÅ¡e.
Â
Â
Stále se zvyÅ¡ujÃcà poÄet vozidel vede taky k vÄ›tÅ¡Ãmu poÄtu dopravnÃch komplikacÃ, jako jsou dlouhé fronty na semaforech Äi ÄastÄ›jÅ¡Ã dopravnà zácpy. NavÃc to po Å™idiÄÃch vyžaduje stále vÃce soustÅ™edÄ›nÃ, a tak nenà divu, že se jÃzda stává ÄÃm dál vÃc stresujÃcÃ. Je tedy jen logické, že mnozà ve snaze se tÄ›mto problémům vyhnout budou i za volantem jednat zkratkovitÄ›, což nebezpeÄà dopravnà nehody znaÄnÄ› zvyÅ¡uje.
Â
Nelze ovÅ¡em vÅ¡e svádÄ›t na poÄet vozidel. Svou roli v tom majà i nÃzké požadavky, které jsou na absolventy autoÅ¡kol kladeny. Když se podÃváme na úspěšnost absolventů, je nám jasné, že neprojdou jen ti, kteřà skuteÄnÄ› jezdit neumÃ. Naprostá vÄ›tÅ¡ina lidà řidiÄák udÄ›lá, a to bez ohledu na to, že jejich Å™idiÄské dovednosti nejsou až tak dobré. Když to navÃc spojÃme s chovánÃm mladých, nezodpovÄ›dných lidÃ, pak máme recept na katastrofu.
Â
Â
Dobrá, co s tÃm ale dÄ›lat? Problém je v tom, že ploÅ¡ná opatÅ™enà v tomto pÅ™ÃpadÄ› nejsou pÅ™ÃliÅ¡ efektivnÃ. JistÄ›, vlády se o nÄ› pokouÅ¡Ã, naposledy zpÅ™ÃsnÄ›nÃm trestů za dopravnà pÅ™estupky, avÅ¡ak je jasné, že to fungovat pÅ™ÃliÅ¡ nebude.
Â
Jediným Å™eÅ¡enÃm je zde osvÄ›ta, kdy se lidem bude neustále ukazovat, jaké následky může dopravnà nehoda mÃt, a také snÞenà poÄtu vozidel (skuteÄnÄ› musà mÃt každá rodina tÅ™i nebo ÄtyÅ™i auta?). Teprve pak budeme mÃt nadÄ›ji, že se tyto statistiky snÞÃ.