Aby mělo jakékoliv obchodování smysl, musí toto vytvářet dostatečný zisk, kvůli kterému se toto provozuje. Příjmy obchodníků musí být o tolik vyšší než jejich výdaje, aby se z toho dalo normálně žít. Tak praví teorie, a tak to také každý z nás chápe.
Jenže ono se to nejednou nedaří tak, jak by si obchodníci přáli. A tak se nemusí dost vydělávat třeba ani ve zdánlivě tak dokonalém prostředí, jakým je internet. I e-shopy se mohou často potýkat s tím, že o ně není projevován dostačující zájem, že nemají takovou návštěvnost, aby se s její pomocí dost vydělávalo.
Ale tak to přece nemůže zůstat napořád! Nikdo z internetových obchodníků nemůže rezignovat a smířit se s tím, že mu to tu nevynáší, že se svým obchodováním neuživí a třeba na něj dokonce doplácí z vlastní kapsy. Internetový obchod se provozuje proto, aby vydělával, a ne proto, aby si tím jeho provozovatel jenom přidělával problémy.
Ovšem co udělat, aby se začalo podobnému dosud neúspěšnému obchodování dařit? Jak si zajistit onu dosud postrádanou, a tak potřebnou návštěvnost? Jak to udělat, aby se těšil něčí e-shop daleko větší přízni internetové veřejnosti?
Často je tu k dispozici řešení, které dokáže po všech stránkách uspokojit. A tím není nic jiného než SEO, tedy optimalizace pro internetové vyhledávače.
Už docela dlouho se ví, co dokáže nabídnout taková SEO – e-shop se díky ní stane dokonalejším, zbaví se nedostatků, které má, a díky tomu se pak stává preferovaným v internetových vyhledávačích. A jelikož většina uživatelů používá k hledání na internetu právě vyhledávače, znamená dobrá pozice e-shopu v těchto garanci, že bude mnohem více těch uživatelů, kteří si takové nabídky všimnou a využijí ji.
A že je tu třeba i docela vysoká cena SEO, na kterou taková optimalizace přijde? Žádný problém. Sice to něco stojí, ale na druhou stranu přinese taková optimalizace v budoucnu zisky, které tento výdaj obchodníkovi vynahradí.